• وبلاگ : آبدارخانه
  • يادداشت : ما بيخيال سيلي مادر نميشويم ....
  • نظرات : 0 خصوصي ، 22 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + شيعه جعفري 
    23) حسين بن ثوير و ابوسلمه سراج نقل کرده اند که: از امام صادق عليه السلام شنيديم که آن حضرت بعد از هر نماز واجب لعن مي کرد چهار مرد ملعون و چهار زن ملعون را. اما مردان عبارتند از: ابابکر, عمر, عثمان, معاويه و زنان عبارت بودند از: عائشه,حفصه, هند و ام الحکم خواهر معاويه. (الكافي ج3 ص342)

    24) اميرالمومنين عليه السلام فرمودند: شگفتا! چگونه اين امت دلباخته و فريفته خلفا (عمر و ابابکر) شده اند ؟! چه محبتي از آنها و معتقدين آنها به دل دارند ؟! محبت به کساني که آنها را از راه خدا باز داشته, از دين برگرداندند! به خدا سوگند اگر سرپا بر خاک ايستاده و خاکستر بر سر بريزند و باتضرع و زاري بر کساني که سبب گمراهي آنها شده و آنها را از راه خدا باز داشته و به سوي آتش فرا خوانده و در معرض سخط پروردگار قرار داده و آنها را جهنمي کردند نفرين نمايند و تاقيامت اين کار را ادامه دهند, باز نتوانستند آن چنان که بايد آنها را لعن کنند. (و استحقاق آنها نسبت به لعن بيش از اين است.) (کتاب سليم بن قيس ص207, بحارالانوار 30/326)

    25) ديلمي آورده است: (هنگامي که اولي در حال جان دادن بود) آه و واويلا مي کرد: دومي به او گفت: اي خليفه رسول خدا چرا چنين مي کني؟ گفت: اين رسول خدا صلي الله عليه و اله به همراه علي بن ابيطالب عليه السلام است که مرا بشارت به جهنم مي دهند و با ايشان آن صحيفه اي است که در خانه کعبه بر آن هم پيمان شديم (که مربوط به توطئه قتل پيامبر در شب عقبه بود) و پيامبر صلي الله عليه و اله ميفرمايد: همانا به عهد خود وفا کردي و بر ولي خدا خروج نمودي پس بشارت بر تو و رفيقت در پايين ترين درکات جهنم. عمر گفت:...بگو لااله الا الله. ابوبکر گفت: نميگويم و هيچگاه نيز نميتوانم بگويم تا اين که در جهنم وارد و داخل تابوت شوم. وقتي اسم تابوت را برد گمان کردم هذيان مي گويد: از اين رو گفتم: کدام تابوت؟ گفت:تابوتي از آتش که با قفل آتشين بسته شده که در آن دوازده نفرند من و اين رفيقم و...سپس صورتش را به زمين چسباند و پيوسته آه و واويلا مي کرد تا جان داد. (ارشادالقلوب ص392)